( Product )
İMAM I GAZALİ MUKASEFETU L KULUB KALPLERİN KESFİ TAM METİNL, YENİ BASKI CELİK YAYINEVİ
İMAM I GAZALİ MUKASEFETU L KULUB KALPLERİN KESFİ TAM METİNL, YENİ BASKI CELİK YAYINEVİ TERCUME EDEN SALİH UCAN KARTON CİLT KAPAKLI 703 SAYFA 24 X 17 CM OLCULERİNDE
Allah (c.c)’a hamd-û senâ, Resulullah (s.a.v) Efendimize, ve Acirc;l ve As- hâbına salât-ü selâm olsun.Mükâşefetü’l-Kulûb konu itibariyle tasavvufî bir eserdir. İçerik itiba-riyle kalpleri hassas bir İslâmi hayata sevk etmeyi, oraya saf bir İslâmî ha-yatı sıkıştırmayı hedef edinen bir eserdir. Başka bir tabirle anlatmak gere-kirse Mükâşefetü’l-Kulûb bir "Kalpleri İhyâ" kitabıdır. Durumlarını tes-pit ve keşfedip aralayarak, ortaya çıkararak ıslaha çalışmayı öğreten bir e- serdir. Esasen tasavvuf denince de akla ilk gelen, erbabınca bu mânâ olur. Tasavvuf kalp ile meşgul olan bir ilimdir. Malûmdur ki, kalp nasıl olur-sa dış âzâ ve yaşayış da ona uygun bir manzara arz eder. Allah Teâlâ’nın; "Her kulun kalbini günde birkaç kere kontrol ettiği" hadisinin mânâsı-na itibarla tasavvufta amellerin zuhur mahalli olan kalp ele alınmıştır. Bu her İslâm âliminin, Hakka ubûdiyyete kendini adamış her âbid ve zahidin başta ya da sonda yaşadıkları bir hayat tarzıdır. Cenâb-ı Hakk’ın her gün ziyaret ettiği kalp hiç şüphesiz ki temiz olmaya lâyıktır. Çünkü bir kulun, Rabbine karşı (kölenin efendisine misali) edep kaidesidir. Edebi olmayan bir kulun Rabbi yanında itibarı olmaz. Hâlbuki bir köle için gaye, efendi-sinin teveccühünü kazanmasıdır. Kulun saadet ve huzuru da buna bağlıdır. Bu bakımdan kalp, kalplerin keşfi ve hâllerin bilinmesi (Mükâşefetü’l- Kulûb) gayet mühimdir.
( Product )
İMAM I GAZALİ MUKASEFETU L KULUB KALPLERİN KESFİ TERCUME EDEN ALİ KAYA SEMERKAND İSTANBUL 2006
İMAM I GAZALİ MUKASEFETU L KULUB KALPLERİN KESFİ TERCUME EDEN ALİ KAYA SEMERKAND İSTANBUL 2006 KARTON CİLT KAPAK 767 SAYFA EBADI 24 X 17 CM
İmam-ı Gazâli ve benzeri âlimler bugün semeresine her zamankinden fazla muhtaç olduğumuz kalp ile ilgili böyle bir çalışmayı asırlarca önce yapmışlar ve bu sahada eserler yazmışlardır. Ancak bu gibi âlimler böyle eserleri yazmadan önce ya da yazarlarken konu edinilen tasavvufî hayatı yaşamışlardır. İmam-ı Gazâli bu zatların başında gelir. Eserleri diğer ta-savvuf erbabına nazaran kuvvetli bir İslâm kültürünü ihtiva eder. O her ta-savvuf! konunun İslâm’ın başlıca kültürü olan âyet ve hadislerle ele al-mıştır. ve Acirc;yet ve hadise uyacak tarzda işlemiştir. Meseleyi İslâm kültürü ile bağdaştırmıştır. Bu bakımdan o, ilim adamları arasında diğer mevzularda olduğu gibi bu mevzuda da güven ve itibarca başta gelir. Okuyucu halk için de böyledir. Denebilir ki; Eserleri en dikkatli, en çok okunan bir İslâm âlimidir.